Lesmateriaal voor
kinderen én leerkrachten

Filosofie & spel zijn de perfecte tools om iedereen in de klas aan het denken te zetten. De Verwondermethode zit vol met prikkelende vragen en activerende spelvormen en is ontwikkeld in samenwerking met honderden leerkrachten van de Lowys Porquinstichting.

Kleine Grote Denkers gelooft dat je tot het beste lesmateriaal komt als de ontwikkelaars dagelijks in contact staan met de experts in de klas én zien hoe de kinderen het ervaren. Zo bouwt Kleine Grote Denkers samen met schoolbestuur, directeur, leerkracht én kind impactvol onderwijs. Onze aanpak stopt niet bij het leveren van materialen. Wij zijn op teamniveau betrokken van inspiratie en draagvlak tot aan borging in de dagelijkse lespraktijk.

Kleine Grote Denkers in de klas

Denkmat en de Verwonderspellen

Kleine Grote Denkers in de klas
Checkbox paars
Doorlopende leerlijn voor groep 1 t/m 8 die je thematisch in kan zetten hoe en wanneer jij wilt.
Checkbox paars
Activerende spelvormen in kleine groepjes waardoor iedereen in de klas geactiveerd wordt om mee te denken.
Checkbox paars
Vol met prikkelende vragen, zodat je die niet meer zelf hoeft te bedenken en je kan focussen op het gesprek.
Checkbox paars
Snel op te starten en er is nauwelijks voorbereidingstijd nodig, omdat alle lessen op dezelfde manier werken en kinderen vooral zelf aan het woord of spelen zijn.
Checkbox paars
Relevante thema’s in de belevingswereld van de kinderen. Bijvoorbeeld vrijheid, geluk, duurzaamheid, technologie en mediawijsheid voor groep 5 t/m 8 en beroepen, lente en dieren voor groep 1 t/m 4.

Hebben we je nieuwsgierig gemaakt? Super! Dat is namelijk precies wat we ook graag bij kinderen doen. Wil je meer weten over wat onze Verwondermethode precies inhoudt? Neem dan contact met ons op en dan vertellen we je graag meer.

SterSterSterSterSterSterSterSterSterSterSter
Doll Orange

73

Aantal Kleine Grote Denkers scholen
Doll Pink

16.425

Aantal kinderen verwonderd
Doll Green

1095

Aantal leerkrachten aan het denken gezet
Wolk

Ik vind het leuk dat je een keer hoort hoe andere kinderen denken. Normaal heb je het daar niet echt over en hier ga je echt goed naar elkaar luisteren. En het spel is super vet!

Laura, groep 7
Wolk

Kinderen oefenen om met elkaar in gesprek te raken en elkaar uit te laten praten. Daarnaast leren ze om zelf eigen gedachten goed te verwoorden en om te reflecteren op zichzelf en wat de ander zegt. Vervolgens leren ze hun eigen mening daar weer naast te leggen, te vergelijken en vanuit hier verder samen te denken. Dat is een erg mooi leerpunt voor de leerlingen.

Kevin Raets, leerkracht St. Anthonius
Wolk

Kinderen leren naar elkaar luisteren en elkaar aankijken. Ze ervaren dat het moeilijk is om jezelf te verwoorden, maar dat je het kunt. Kinderen leren dat een klasgenootje anders kan denken en dat dat goed is. Je begrijpt waarom iemand zo denkt, omdat die persoon ook leert uitleggen waarom hij/zij iets vindt. Je leert dat iedereen een mening mag hebben en dat het goed is dat je daarover in gesprek blijft gaan i.p.v. elkaar afkeurt. Je mag ook zeker je eigen mening hebben en houden. Je creëert wederzijds begrip.

Ivo Buijsen, directeur basisschool Anton van Duinkerken
Wolk

Ik vind het leuk dat je een keer hoort hoe andere kinderen denken. Normaal heb je het daar niet echt over en hier ga je echt goed naar elkaar luisteren. En het spel is super vet!

Laura, groep 7
Slider left
Slider Right
Wolk

Ik vind het leuk dat je een keer hoort hoe andere kinderen denken. Normaal heb je het daar niet echt over en hier ga je echt goed naar elkaar luisteren. En het spel is super vet!

Laura, groep 7
Wolk

Kinderen oefenen om met elkaar in gesprek te raken en elkaar uit te laten praten. Daarnaast leren ze om zelf eigen gedachten goed te verwoorden en om te reflecteren op zichzelf en wat de ander zegt. Vervolgens leren ze hun eigen mening daar weer naast te leggen, te vergelijken en vanuit hier verder samen te denken. Dat is een erg mooi leerpunt voor de leerlingen.

Kevin Raets, leerkracht St. Anthonius
Wolk

Kinderen leren naar elkaar luisteren en elkaar aankijken. Ze ervaren dat het moeilijk is om jezelf te verwoorden, maar dat je het kunt. Kinderen leren dat een klasgenootje anders kan denken en dat dat goed is. Je begrijpt waarom iemand zo denkt, omdat die persoon ook leert uitleggen waarom hij/zij iets vindt. Je leert dat iedereen een mening mag hebben en dat het goed is dat je daarover in gesprek blijft gaan i.p.v. elkaar afkeurt. Je mag ook zeker je eigen mening hebben en houden. Je creëert wederzijds begrip.

Ivo Buijsen, directeur basisschool Anton van Duinkerken
Wolk

Ik vind het leuk dat je een keer hoort hoe andere kinderen denken. Normaal heb je het daar niet echt over en hier ga je echt goed naar elkaar luisteren. En het spel is super vet!

Laura, groep 7
Wolk

“De aanpak van Kleine Grote Denkers spreekt ons team erg aan. Hun kracht zit in het aansluiten en overnemen. Daarnaast stralen ze energie en positiviteit uit en laten zij ruimte voor de ander. In de samenwerking met Ruud en Kilian is 1 + 1 altijd 3! Het maakt indruk hoe zij het team inspireren.”

Sonja van den Elshout, directeur LPS de Borghoek
Wolk

“De aanpak van Kleine Grote Denkers spreekt ons team erg aan. Hun kracht zit in het aansluiten en overnemen. Daarnaast stralen ze energie en positiviteit uit en laten zij ruimte voor de ander. In de samenwerking met Ruud en Kilian is 1 + 1 altijd 3! Het maakt indruk hoe zij het team inspireren.”

Sonja van den Elshout, directeur LPS de Borghoek
Slider left
Slider Right

Ontdek de demolounge

Ben je nieuwsgierig naar het lesmateriaal die Kleine Grote Denkers heeft gecreëerd? Kom dan eens kijken in onze Demolounge. Je krijgt daar een sneak peek van een aantal thema’s en verdiept je in de opbouw van ons lesmateriaal. Zo ervaar je direct wat Kleine Grote Denkers in de klas kan betekenen.

Bezoek de demolounge!🔑

Er is iets niet goed gegaan!